lördag 19 mars 2011

Helgen passerar förbi

Då har fredag kväll och hela lördagen passerat förbi.

Fredagen var rätt så full spikad i och med att jag som vanligt har spolat ner min hjärna, som faktiskt fungerar emellanåt, i toaletten och mer än dubbel bokat. Jag bjöd hem vänner på middag för i och med att både Kevin och jag varit sjuka inte fått någon möjlighet att riktigt prata med dem och få reda på vad som händer i deras liv och ville därför väldigt gärna träffa dem. Jag hade ju då glömt bort att Channell hade sin första handbollsmatch någonsin och Kevin hade klassfest. Men vännen och jag fick i alla fall möjlighet och prata medans grabbarna (min gubbe och min kompis gubbe) åkte och tittade på Channells match. Sådan tur var att Channell inte blev arg på mig. Jag får kompensera upp det nästa gång hon har match, för det lär bli många gånger. Hon gillar ju verkligen handboll och det verkar som hon är duktig och lär sig snabbt. Andra sporter hon har prövat har inte fungerat lika bra så jag är lättad att hon nu hittat rätt. Tror att hon dessutom är mer motiverad nu också!

Idag åkte vi till Ystad för att hämta Channells glasögon. Hennes syn hade ju blivit sämre och optikern tyckte att nu var det dags. Hon är positivt till det hela och det är jag glad över. Hade ju varit väldigt jobbigt om man skulle behöva ta upp en kamp varje dag att hon måste använda sina glasögon. Men fy katsingen vad glasögon är dyra!!!

Så här blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar