tisdag 15 februari 2011

Träning

Måste se till att få tid att träna idag. Har latat mig flera dagar nu å det går inte. Hade egentligen tänkt att gå och träna igår men naturligtvis började knät att strula. Fick så himla ont att jag knappt kunde gå. Leden under knät var helt stel och satt liksom fast så jag kunde inte böja på knät. Men idag är det bättre så nu j***ar!

I och med att jag inte tränat på fyra år så hade min kondition blivit rejält dålig. Jag kunde knappt gå uppför en trappa utan att flåsa som en toking. Som tur är så är det ju det första som visar resultat när man väl börjar träna. Redan efter ett par träningstillfällen orkade jag lite mer.

Det finns ju så oerhört många fördelar med träning så nu i efterhand kan jag inte förstå varför jag slutade! Man får ju bättre kondition, mer styrka, mer muskler=fastare kropp, fräschare hud och man kan ju till och med förbättra sin ämnesomsättning. Inte illa!!

Nu när jag tränar så försöker jag äta mer hälsosamt, inte nödvändigtvis för att gå ner i vikt utan för att maximera träningens effekt. Jag försöker dricka mindre kaffe, alkohol och dricka mer vatten. Jag är allmänt dålig på att dricka vatten så det är bara bra att jag skärper till mig med det också!

Så jag är på god väg mot ett mer hälsosamt liv! Ska bara minska min stressnivå också så ska jag nog kunna nå dit!

Vill ni ha lite tips på bra sidor om träning så får ni några här! Jag tycker styrketraning.org är kanon bra då dem har en hel lång lista på övningar man kan göra. Styrketräning.net är en annan favorit då dem har en hel del bra artiklar där man kan läsa på om träning. Dietguiden är också en bra sida. Lugn den handlar inte bara om dieter. Jag är absolut ingen förespråkare för dieter! Jag föredrar att enbart äta hälsosamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar