torsdag 27 januari 2011

Orka

På tåget på väg till jobbet och
Funderar på gårdagens händelser med ånger.

Jag flippade ut på Channell igår och hanterade väll inte situationen på bästa sätt. Jag är bara så trött på att komma hem och alla hennes grejer ligger utspridda överallt!

Jag sa till henne lugnt och sansat ett par gånger men det hjälpte inte. Till slut ställde jag ut hennes grejer utanför dörren, utomhus och förklarade för henne att jag inte ville inte ha dem liggandes i hallen och ville hon ha sina saker fick hon gå ut och ta dem där ute.

Jag erkänner att det inte är världen bästa metod men hon hämtade dem och gick och gjorde dem sakerna jag bett henne göra i fyra dagar utan resultat. Kevin höll på att garva ihjäl sig som han skratta och då kunde ju inte jag heller hålla mig. Stackars Channell! Hon har en totalt galen mamma!

Någon som har några bra tips hur man hanterar sina tonårsbarn när dem vägrar hjälpa till hemma? Jag är trött på att bli tagen för givet och att hon inte hjälper till!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar